ĆWICZENIA INFORMATYCZNE
|
Szkoła Podstawowa nr 8 w Sanoku
|
|
Materiały dydaktyczne zawarte na tej stronie
zapisane są w popularny formatach plików: *.doc, *.xls, *.ppt, *.mdb, *.htm,
*.pdf
Jest to zbiór przykładowych ćwiczeń
realizowanych na zajęciach informatyki w klasach IV - VIII i pozwalających
na opanowanie podstawowych umiejętności informatycznych w zakresie:
- podstawowych usług sieci internet,
- edycji tekstu,
- arkusza kalulacyjnego,
- prezentacji multimedialnej,
- bazy danych,
- budowy stron internetowych,
- kodowania,
- algorytmiki i programowania.
Wacław Bojarski
nauczyciel informatyki i techniki |
|
WZÓR Zeszytu Elektronicznego |
MATERIAŁY
SZKOLENIOWE dla klasy 4 |
EDYCJA GRAFIKI w
edytorze MsPaint |
|
|
|
|
|
karmnik i ptak |
|
|
|
PODSTAWY KODOWANIA w
edytorze Scratch |
|
|
|
|
INNOWACJA
PEDAGOGICZNA Z ROBOTYKI dla klasy 4 |
ROBOTYKA z LEGO EDUCATION -
WeDo 2.0 |
Wyzwanie Pani Kasi - zapraszamy na ciekawy konkurs |
|
|
MATERIAŁY
SZKOLENIOWE dla klasy 5 |
USŁUGI INTERNETOWE -
poczta elektroniczna |
Adres poczty
elektronicznej nauczyciela:
sp8.5klasa@interia.pl |
Ćwiczenie 1. Zakładanie konta
pocztowego w serwisie interia.pl: |
|
Ćwiczenie 2. Logowanie się do
konta pocztowego w serwisie interia.pl: |
|
Ćwiczenie 3. Ustawienia konta
pocztowego w serwisie interia.pl: |
|
EDYCJA TEKSTU w
edytorze MsWord |
przykład 1a - formatowanie znaku i akapitu |
przykład 1b - formatowanie znaku i akapitu |
przykład 2 - wstawianie i formatowanie list numerowanych i
punktowanych |
przykład 3 - wstawianie i formatowanie tabel |
PODSTAWY KODOWANIA na
platformie edukacyjnej CODE.ORG |
Ćwiczenie 1. Kodujemy proste
historyjki: Disney Infinity Play Lab |
|
|
Ćwiczenie 2. Kodujemy proste
historyjki: Epoka Lodowcowa Play Lab |
|
|
|
MATERIAŁY
SZKOLENIOWE dla klasy 6 |
USŁUGI INTERNETOWE -
poczta elektroniczna |
|
EDYCJA TEKSTU w
edytorze MsWord |
przykład - formatowanie znaku i akapitu |
przykład - formatowanie tabel |
|
MATERIAŁY
SZKOLENIOWE dla klasy 7 |
USŁUGI INTERNETOWE -
poczta elektroniczna |
ćwiczenie 01 - zakładamy konto pocztowe w serwisie GOOGLE |
ćwiczenie 02 - konfiguracja konta i
ustawianie autopodpisu |
ćwiczenie 03 - list zwykły i list formatowany - porównanie
|
ćwiczenie 04 - wysyłanie zwykłych listów z złącznikami |
ćwiczenie 05 - wysyłanie
formatowanych listów z złącznikami |
EDYCJA TEKSTU w edytorze MsWord |
ćwiczenie 01 - wstawianie i formatowanie tabel |
ćwiczenie 02 - wstawianie i formatowanie obiektów graficznych |
|
|
EDYCJA DANYCH w
arkuszu MsExcel |
ćwiczenie 01 - podstawowe działania w arkuszu - grupa 1 |
ćwiczenie 01 - podstawowe działania w arkuszu - grupa 2 |
ćwiczenie 02 - formatowanie komórek, formuły i łącza |
|
PROGRAMOWANIE w
środowisku Baltie |
ćwiczenie 01 - budowanie i czarowanie - wprowadzenie |
sprawdzian 01 - budowanie i czarowanie |
ćwiczenie 02 - podstawowe polecenia programowania |
sprawdzian 02 - podstawowe polecenia programowania |
|
PODSTAWY KODOWANIA na
platformie edukacyjnej CODE.ORG |
ćwiczenie 01 - dla klasy 7a - grupa 2 |
|
|
MATERIAŁY
SZKOLENIOWE dla klasy 8 |
EDYCJA TEKSTU w
edytorze MsWord |
|
EDYCJA DANYCH w
arkuszu MsExcel |
|
PROJEKTOWANIE STRON
INTERNETOWYCH - podstawy |
|
PODSTAWY KODOWANIA na
platformie edukacyjnej CODE.ORG |
|
MATERIAŁY
DODATKOWE dla klasy 4 - 8 |
LIGA MISTRZÓW
Szybkiego Pisania |
Gra SPADAJĄCE LAMPIONY - ocal miasto przed spaleniem |
Sprawdź SZYBKOŚĆ PISANIA przez 1, 5, 10 minut ze Stowarzyszeniem
INTERINFO z Krakowa |
PROGRAMOWANIE w
ramach GODZINY KODOWANIA |
Studio kodowania |
projekt edukacyjny - GODZINA KODOWANIA |
edytor Scratch - wersja on-line |
PROGRAMOWANIE w
środowisku Baltie |
strona programu Baltie |
wersja programu BALTIE 3.0 - bez licencji - za darmo
(format pliku *.zip) |
serwer publikowania i kontroli ćwiczeń oraz różnych konkursów |
|
|
|