Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Królowej Zofii w Sanoku
Nasza szkoła przystąpiła do Ogólnopolskiego
Projektu MEiN LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI. Ze względu na ilość
uczęszczających do naszej szkoły uczniów uzyskaliśmy 119.100 zł.
dofinansowania na zakup pomocy naukowych.
Za uzyskane środki zakupiliśmy następujące
pomoce:
--- drukarka BANACH SCHOOL 3D z 5 letnią opieką
serwisową oraz bogatą bazą modeli 3D,
--- okulary wirtualnej rzeczywistości firmy AKTIN - 16 zestawów,
--- monitory dotykowe ułatwiające realizację interaktywnych lekcji z
wykorzystaniem zakupionych pomocy,
--- zestawy klocków LEGO SPIKE oraz ESSENTIAL do robotyki i programowania,
--- aparat fotograficzny SONY, statyw, gimbal, blendy fotograficzne, 28
zestawów słuchawkowych do działań audiowizualnych,
--- stanowiska uczniowskie i nauczycielskie w laboratorium wirtualnej
rzeczywistości i laboratorium audio-wizualnym.
Aby sprawnie przeprowadzić realizację działań
związanych z projektem powołaliśmy zespół w skład, którego weszli:
--- p. Jolanta Kaźmierczak i p. Anna Struś
- wdrożenie wykorzystania DRUKARKI 3D,
--- p. Maria Trzeciak, p. Aneta Pelc, p. Jolanta Kaźmierczak, p. Daniel
Sękowski - wdrożenie wykorzystania OKULARÓW 3D,
--- p. Jolanta Kaźmierczak - wdrożenie wykorzystania STUDIA
AUDIO-WIZUALNEGO,
--- p. Wacław Bojarski - wdrożenie wykorzystania zestawów LEGO SPIKE.
Poniżej zapraszamy do przeglądania
informacji związanych z realizacją działań w ramach LABORATORIUM
PRZYSZŁOŚCI
11 || Robot PHOTON odwiedził klasę 2c...
11 ||
До 2с класу завітав робот ФОТОН...
K
lasa
2c wzięła udział w pokazowej lekcji z robotem "PHOTON".
PHOTON to
wyjątkowo sympatyczny robot, który świetnie dogaduje się z dziećmi.
Oferuje wiele rozwiązań, które sprawiają, że zajęcia staną się ciekawsze,
bogatsze, a tym samym bardziej zainteresują uczniów.
Dzięki
uprzejmości Pani Joli Kaźmierczak i klasy 1a mogliśmy
zobaczyć jak ciekawie można realizować zajęcia zrobotyki.
Każde dziecko mogło samodzielnie programować i sterować za pomocą
tabletu robota.
!!! Programowanie z "PHOTON-em" dostarczyło uczestnikom wiele
radości i potwierdziło tezę,
że często najlepiej uczymy się poprzez zabawę !!!
10 || PHOTON
naszym "PRZYJACIELEM" - ciekawe zajęcia świetlicowe w klasie 1a i 1b...
10 ||
ФОТОН наш «ДРУГ» - цікаві гурткові заходи у 1а та 1б класі...
W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klasy 1a i 1b systematycznie uczą
się programowania i logicznego myślenia zpomocą „PHOTONA”.
Robotem można sterować za pomocą tabletu, na którym zainstalowana
jest aplikacja. Dzieci najlepiej uczą się poprzez eksperymentowanie z
czymś, a Photon został stworzony do tego celu. Photon został
„przyjacielem” pierwszaków i wspiera ich w rozwoju podstawowych
umiejętności technologicznych naszych czasów. Pomaga im rozwijać
kreatywność, zdolność logicznego myślenia, poznawanie podstaw
programowania i zrozumienie działania czujników, w które jest wyposażony.
Awyposażony jest w aż 10 czujników,
pozwalających na interakcję robota z otoczeniem. Dzięki nim możemy m.in.
wykryć dotyk, światło, przeszkody czy dźwięk.
!!! Uczniowie bardzo szybko opanowali podstawy potrzebne do obsługi
robota.
Na zajęciach uśmiechom i radości nie ma końca !!!
W klasie 3b odbyły się zajęcia w ramach projektu Laboratorium
Przyszłości. Przeprowadziła je pani Anna Struś, nauczycielka
matematyki i informatyki w naszej szkole, odpowiedzialna za wdrożenie
drukarki 3D w naszej szkole, aprywatnie
Mama naszego kolegi Bartka.
Wykorzystując drukarkę 3D uczniowie wydrukowali IGLOO - domek dla
Anaruka, tytułowego bohatera książki Czesława Centkiewicza.
Lekcja bardzo zainteresowała dzieci i była okazją do zapoznania się z
drukarką 3D oraz jej wykorzystaniem wpraktyce.
8 ||
ФОТОН - навчальний робот для першокласників...
Kreatywne zabawki
wykorzystujące nowoczesne technologie, pozwalają na łączenie
nauki z zabawą. Dzięki nim dziecko nie tylko nabywa nowych
umiejętności, lecz także zaznajamia się z tajnikami programowania i
świadomego korzystania ztechnologii. To, co
dziś jest przyjemną zabawą, może zachęcić młodych odkrywców do poszerzania
swoich pasji iw przyszłości otworzyć drogi do
pracy w dziedzinie IT.
Uczniowie klasy Ia i
Ib rozpoczynają „Photonową” przygodę stawiając pierwsze kroki w
dziedzinie programowania pod okiem pani Jolanty Kaźmierczak.
Pierwsze zajęcia już za nami, a wrażenia po nich są niesamowite! Z
niecierpliwością czekamy na kolejne lekcje!
!!!
Dziękujemy Rodzicom klas pierwszych za środki na zakup sprzętu !!!
Piątek 3.02.2023 ||
Dodała Jolanta K.
.
7 ||
Laboratorium Przyszłości, czyli lekcja z wykorzystaniem okularów 3D w klasie
1a...
7 || Лабораторія майбутнього,
урок з використанням 3D окулярів у 1а класі...
Uczniowie klasy 1a jako
jedni z pierwszych mieli okazję poznać pracę drukarki 3D, którą nasza
szkoła zakupiła dzięki Programowi „Laboratoria Przyszłości”.
Dziś pierwszaki stawiały
pierwsze kroki w wirtualnym świecie korzystając z nowoczesnych okularów Class VR okularów do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które
zostały zaprojektowane tak, aby w pełni zaangażować wkreatywne i ekscytujące nauczanie.
Odwiedziliśmy dwa ciekawe miejsca - Wielki Kanion
Kolorado oraz Statuę Wolności.
To dopiero początek
poznawania odległego świata za pomocą nowoczesnej technologii. W
najbliższych planach mamy wirtualną podróż po planetach.
Uczniowie z wielkim
zainteresowaniem wyglądają kolejnych zajęć, podczas których będą mogli
wykorzystywać nowo pozyskane pomoce dydaktyczne. Miejmy nadzieję, że
zainteresowanie rozwinie się w pasję, która zaowocuje w przyszłości nowymi
wynalazkami i odkryciami naukowymi.
!!!
Trzymamy kciuki za naszych małych odkrywców !!!
6 || "BURZE
I HURAGANY" w wirtualnej rzeczywistości...
6 ||
"ШТОРМИ
ТА УРАГАНИ" у віртуальній реальності...
Następną klasą, która zapoznała się z wirtualną rzeczywistością była 8b.
W dniu 30
listopada na zajęciach edukacji dla bezpieczeństwa uczniowie klasy 8b po
zapoznaniu się z okularami 3D mogli zaobserwować w wirtualnej
rzeczywistości ekstremalne warunki pogodowe – burze i huragany.
Dzięki w/w sprzętowi zapewnia się atrakcyjny i angażujący przekaz
wiedzy. Przyczynia się to do rozwoju kreatywności i wdraża uczniów do
obsługi nowoczesnych urządzeń.
5 || Kolejne
spotkanie z WIRTUALNĄ RZECZYSWISTOŚCIĄ...
5 ||
Ще одна зустріч з ВІРТУАЛЬНОЮ РЕАЛЬНІСТЮ...
Następną klasą, która zapoznała się z wirtualną rzeczywistością była 6a.
Uczniowie po zapoznaniu się z okularami 3D udali się na sawannę w
Tanzanii, a następnie z wielkim zainteresowaniem zwiedzali stolicę
Egiptu, ale nocą.
Na zakończenie zajęć otrzymali "magiczne kostki” i zaczęła się
fantastyczna nauka poprzez zabawę. Już wkrótce, bo wlistopadzie
zaprezentujemy więcej możliwości z wykorzystaniem kostek.
3 ||
LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI, czyli WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ w naszej szkole...
3 ||
ЛАБОРАТОРІЯ МАЙБУТНЬОГО, або ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ у нашій школі...
W obecnym świecie technika rozwija się w zawrotnym tempie. W związku z tym
nasza szkoła wchodzi na wyższy poziom, jakim jest wirtualna
rzeczywistość. Jest to możliwe dzięki przystąpieniu do
Ogólnopolskiego Projektu "Laboratorium Przyszłości".
Nasza młodzież nie będzie musiała siedzieć w ławkach i wpatrywać się w
monitor, czy tablicę multimedialną, lecz po założeniu na nos okularów
3D będzie mogła przenieść się z realnego świata do lokacji stworzonych
przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii komputerowych.
Dlatego we wrześniu uczniowie klas 7a i 7b zapoznali się podczas
zajęć geograficznych z budową i obsługą okularów 3D. Następne relacje
z podróży do najpiękniejszych miejsc na świecie z okularami w miesiącu
październiku.
2 ||
"WYKORZYSTANIE DRUKARKI 3D W DYDAKTYCE" - szkolenie dla nauczycieli
w ramach WDN-u...
2 ||
"ВИКОРИСТАННЯ
3D ПРИНТЕРА В ДИДАКТИЦІ" - тренінг для вчителів......
W ramach projektu LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI, koordynatorki, panie
Jolanta Kaźmierczak i Anna Struś, zaprosiły nauczycieli naszej szkoły
na szkolenie w zakresie obsługi DRUKARKI 3D BANACH SCHOOL.
Druk 3D stanowi jedną z nowinek cieszących się rosnącą popularnością. Na
całym świecie uczniowie szkół podstawowych i szkół średnich stawiają swoje
pierwsze kroki we włączaniu tej technologii w zajęcia. Drukarki 3D
wkraczają na szeroką skalę do polskich szkół.
Liczba tematów i projektów wykorzystujących druk 3D jest niemal
nieograniczona, zwłaszcza na zajęciach z nauk ścisłych, matematyki, ale i
nauk społecznych. Projekty druku mogą być tworzone w zespołach, jak
również indywidualnie, a ich poziom trudności bez problemu dostosujemy do
grupy wiekowej, zaczynając od projektowania pojedynczych przedmiotów
codziennego użytku, a kończąc na skomplikowanych systemach angażujących
dodatkowe programy informatyczne.
W ramach Laboratorium Druku 3D w SP8 odbyło się szkolenie nauczycieli
różnych przedmiotów w zakresie przygotowania do pracy z drukarką 3D.
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznali się z budową drukarki 3D
oraz z materiałami stosowanymi w druku 3D.
Taka forma szkolenia z możliwością zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce
– w postaci wydruku 3D cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród
nauczycieli. Uczestnicy zapoznali się również z biblioteką modeli 3D,
która zawiera wspaniałe materiały dydaktyczne z kilku kategorii
tematycznych. Mogą mieć one zastosowanie praktycznie na każdej lekcji, czy
kole zainteresowań, a ograniczeniem jest wyłącznie wyobraźnia. Sprzęt
zapewnia atrakcyjny, angażujący przekaz wiedzy, uczy projektowania 3D,
przyczynia się do rozwoju kreatywności i umiejętności technicznych. Wdraża
uczniów do obsługi nowoczesnych urządzeń i korzystania z niezbędnego
oprogramowania.
Teraz nie pozostaje nic innego jak tylko zastosować drukarkę 3D na
zajęciach z uczniami.
!!! Dziękujemy za uczestnictwo w szkoleniu wszystkim chętnym nauczycielom
SP8 !!!
1 ||
LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI rozpoczęło swoje działanie...
1 ||
МАЙБУТНЯ ЛАБОРАТОРІЯ розпочала роботу...
Nasza szkoła przystąpiła do realizacji działań w ramach Ogólnopolskiego
Projektu MEiN LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI.
W związku z zakupieniem, w ramach projektu, zestawów LEGO SPIKE PRIME i
ESSENTIAL, do nauki programowania irobotyki,
uczniowie klasy 7a i 7b, raz w tygodniu w wymiarze dwóch godzin
lekcyjnych będą rozwiązywali problemy algorytmiczne i wprawiali ruch
powstałe konstrukcje. Pierwsze zajęcia już poza nami.
Zainstalowaliśmy aplikację LEGO SPIKE, zapoznaliśmy się z jej podstawowymi
funkcjami, rozpakowaliśmy zestawy klocków oraz podłączyliśmy HUB-a, czyli
programowalny element sterujący robotami, do komputera.
Kolejne relacje z wykorzystania pomocy zakupionych w ramach tego projektu
już wkrótce na naszej stronie internetowej.