17 ||
Podsumowanie projektu FLL Junior "Boomtown
BUILD - 2019"…
Nadszedł czas WIELKIEGO PODSUMOWANIA.
Udało się.
Każdy z członków zespołu dał maksimum siebie i
włożył ogrom pracy w zaprojektowanie naszych MIAST PRZYSZŁOŚCI.
Na zakończenie postanowiliśmy nakręcić krótkie filmy z prezentacją efektów
naszej pracy. Każdy w krótkiej wypowiedzi opowiedział o tym co
zaprojektował i wykonał na naszych makietach.
W każdym z miast dominuje dostarczanie energii
za pomocą elektrowni wiatrowych. Energia zostaje rozprowadzona po całym
mieście i zasila karuzelę, windy, tyrolkę, piekarnię, zakład fryzjerski,
cukiernię, kwiaciarnię.
Wszystkie obiekty dostosowane są do poruszania
się dla osób niepełnosprawnych.
Nasze zespoły zadaniowe spisały się na MEDAL.
Składy zespołów zostały tak dobrane, aby
dzieciaki podczas pracy i współpracując ze sobą integrowały się. Liczymy na
to, że zaowocuje to wzajemnym szacunkiem i współpracą w codziennym, szkolnym
działaniu.
Na warsztatach w BWA Galerii Sanockiej czas
minął nam bardzo szybko. Malowanie koszulek i plakatów okazało się bardzo
pracochłonne i nie wszystkie zespoły w pełni zrealizowały postawione przed nimi
zadania.
Postanowiliśmy wykorzystać kolejne nadarzające się okazje, aby dokończyć to co
zaczęliśmy. I tak oto każdy z zespołów zadaniowych przystąpił do ostatnich
poprawek i do domalowania tego co nie udało się wcześniej.
W trakcie pracy pojawiły się też nowe pomysły, które wykorzystamy przy ostatnich
pracach konstrukcyjnych.
15 ||
Warsztaty Artystyczne w BWA Galerii Sanockiej…
Pod okiem p. Joanny Szostak, artystki, malarki,
instruktorki BWA Galerii Sanockiej przystąpiliśmy do kolejnego etapu
naszego projektu. Tym razem było to przygotowanie plakatów reklamujących
nasze projektowe pomysły oraz malowanie koszulek nadrukami dotyczącymi
naszych drużyn.
Dzięki pomocy p. Szymona Szymańskiego,
również instruktora BWA Galerii Sanockiej uzyskaliśmy przepiękne szablony
związane z klockami LEGO oraz niezbędnymi nazwami drużyn, nazwą projektu
BOMTOOWN BUILD oraz FIRST LEGO LEAGUE.
W trakcie naszej twórczej pracy nie mogło
zabraknąć niespodzianki. Nasz wychowawca, p. Wacław Bojarski zaprosił
nas do pobliskiej cukierni na pyszne desery lodowe.
Naładowani cukrową energią, pełni nowych pomysłów, przystąpiliśmy do
kolorowania koszulek.
Wykorzystując szablony i dobierając odpowiednie kolory powstały przepiękne
kompozycje. Na każdej koszulce nie mogło zabraknąć nazwy zespołu, szkoły no
i tytułu projektu. Przy okazji każda z drużyn dołożyła elementy związane ze
swoją nazwą. Z każdą chwilą zbliżamy się do końca projektu.
Po długo trwającej przerwie ruszyliśmy ochoczo do pracy. Organizatorzy FLL-a
Juniora postanowili wydłużyć okres realizacji zadań projektowych, gdyż
przerwa nie była spowodowana przez nas.
Ponieważ nasza szkoła współpracuje z BWA Galerią
Sanocką postanowiliśmy wybrać się na warsztaty artystyczne. Głównym celem
jaki sobie postawiliśmy było przygotowanie kolorowych koszulek z nadrukami
dotyczącymi naszych zespołów, tematu projektu oraz opracowanie plakatów
reklamowych.
Za nim jednak do tego doszło każda z drużyn zastanawiała się nad tym co
umieści na swoim plakacie promującym ich koncepcję Miasta Przyszłości.
Liderzy grup spisali również jakie przybory,
materiały ze sobą zabierzemy. Ważne, aby każdy członek grupy czuł, że
wspólnie wpływa na końcowy efekt, który powstanie podczas warsztatów.
13 || Ze względu na pandemię COVID-19 zostaliśmy zmuszeni przerwać nasze
twórcze działania…
Zgodnie z decyzją
Ministerstwa Edukacji Narodowej od 12 marca 2020r. włącznie wszystkie
zajęcia dydaktyczno - wychowawcze zostają zawieszone. Pierwsze dwa dni
(czwartek i piątek, 12 i 13 marca) to okres przejściowy. W okresie przejściowym
wszkole nie będą odbywały się zajęcia
dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie zajęcia opiekuńcze.Od poniedziałku 16 marca do 25 marca szkoła będzie
zamknięta.Uczniowie nie przychodzą do
szkoły.
W sprawach szkolnych
prosimy o kontakt przez dziennik elektroniczny.
Z uwagi na
bezpieczeństwo epidemiologiczne prosimy, aby, jeśli nie jest to bezwzględnie
konieczne, niewysyłać dzieci do szkoły również w
czwartek i piątek 12 i 13 marca.
Biorąc
pod uwagę zalecenia Ministra Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego
apelujemy oprzestrzeganie higieny, mycie rąk ipozostawanie
w domu. W celu zminimalizowania niebezpieczeństwa wybuchu epidemii
instytucje kultury takie jak kina, muzea, basen, centra rozrywki i sportu
pozostaną zamknięte.
!!! Prosimy, aby dzieci nie
wychodziły bez uzasadnionej potrzeby do sklepów, galerii handlowych, barów
i unikały dużych skupisk ludzkich !!!
W okresie zawieszonych
lekcji nauczyciele będą, w miarę możliwości, pracować zdalnie z uczniami.
Informacje w tej sprawie będą przekazywane poprzez dziennik elektroniczny.
W
trakcie budowy okazało się, że każda z konstrukcji jest oddzielna.
Postanowiliśmy zamówić poprzez internet płytki LEGO Classic 10701 dzięki, którym
nasze budowle będą ze sobą połączone.
Niestety w niektórych przypadkach
spowodowało to tworzenie konstrukcji od podstaw. Pierwsze koncepcje uległy
drastycznym zmianom i tworzenie zaczęliśmy od początku.
No cóż tak bywa...
Mali urbaniści, architekci, inżynierowie zabrali
się ostro do pracy. A efekty... wkrótce zobaczymy.
11 || Czas na
wykorzystanie zestawów LEGO WeDo 2.0…
Do naszych konstrukcji dołączamy klocki z zestawów WeDo 2.0. Każda z drużyn
zastanawia się jak ożywić nasze miasta przyszłości. Powstają bardzo
ciekawe koncepcje.
Podczas wymiany twórczych rozwiązań zespoły postanowiły wykorzystać dwa
niezależne HUBY oraz czujniki odległości isilniki.
Dzieciaki musiały też iść na małe ustępstwa, bo
każdy miał inny pomysł na ruchome mechanizmy, sterowane z aplikacji WeDo 2.0.
Poszukując inspiracji do
naszych konstrukcji postanowiliśmy obejrzeć dwa ciekawe filmy na kanale
YouTube.
Pierwszy z nich zatytułowany
"DZIEŃ W PRZYSZŁOŚCI",
z roku 2017
postawił przed nami śmiałe pytanie: "Jak wyglądał będzie świat w roku 2021?" No,
cóż z dzisiejszej perspektywy coraz łatwiej na to odpowiedzieć. Postęp
technologiczny galopuje. Każdy wkieszeni ma mały przenośny komputerek.
Autor przeniósł nas o kilkadziesiąt lat do przodu i starał się pokazać co nas
czeka w przyszłości. Niesamowite. Czy tak naprawdę będzie...???
Drugi film, zatytułowany
"MIASTA PRZYSZŁOŚCI",
z roku 2018 pokazał nam jakie problemy staną przed nami w kolejnych latach, w przeludnionych
miastach. Jak zorganizować ruch samochodowy? Czym będziemy oddychać? Czy
skutecznie wykorzystujemy surowce? To tylko niektóre z pytań, które się w nim
pojawiły.
Dowiedzieliśmy się również co ukrywa się pod pojęciem SMART CITY i zobaczyliśmy
ciekawe rozwiązania w kilku miastach na świecie.
Czas teraz wziąć się ostro do roboty.
Zespoły projektowe ustaliły swoje propozycje i
nastąpiła modyfikacja naszych pierwszych konstrukcji. Każdy członek zespołu
chce zbudować coś ciekawego, co jego zdaniem powinno znaleźć się w
MIEŚCIE PRZYSZŁOŚCI.
Dużą część konstrukcji stanowią miejsca
rekreacyjne, pełne zieleni. Pojawiły się parki, skwery, fontanny oraz wybieg
dla koni. Widać, że dzieciaki tworzą swoje budowle, uwzględniając miejsca
w jakich realizują zajęcia w czasie wolnym.
Aby usprawnić naszą ROBOTYCZNĄ KOMUNIKACJĘ
postanowiliśmy założyć Naukową Grupę Klasową na Messenger-ze.
Oczywiście na samym początku trzeba było
ustalić zasady działania, ponieważ niektórzy lubią wrzucać dziesiątki
emotikonek, graficzek, gifików, tym samym SPAMUJĄC nasze komunikaty. Nie
obyło się bez kiwania palcem, częstego wzdychania oraz narzekania na pojawiające
się powiadomienia. Nasz wychowawca, p. Wacek musiał sięgnąć również do
bardziej zdecydowanych komunikatów, oznajmiając, że grożą nam konsekwencje w
postaci negatywnych ocen z informatyki za nie przestrzeganie zasad netykiety
komunikacyjnej w sieci.
Po wielu próbach i testach, udało się.Wszyscy zrozumieli, że
niechciane wiadomości i ciągłe wysyłanie dziesiątek emotikonek, nie jest wcale
przyjemne - grozi opuszczeniem, ze zmęczenia, naszej grupy, a tego byśmy nie
chcieli.
Dostaliśmy również PIERWSZE ZADANIE - ustalenie nazwy dla naszej FLL JUNIOR -
GRUPY i przesłanie informacji przez wybranego przedstawiciela, jak każda z
grup będzie sie nazywała.
Oto nasze nazwy:
---
RAINBOW LEGO
to sp8-team1, czyli
Lena Dziewińska, Magdalena Szymulańska, Nikola Poznańska, Iga Krynicka, Jakub
Rycyk
---
LEGUSIE
to sp8-team2, czyli
Natalia Gałuszka, Luiza Rycyk, Milena Bajger, Oliwia Pełdiak, Kajetan Galik
---
TEAM TECHNOLOGY
to sp8-team3, czyli
Gaja Suchocka, Amelia Hałajcio, Aleksandra Murawska, Wiktor Cebula
---
KOLOROWI NINJA
to sp8-team4, czyli Justyna Świderska, Maja Stach, Oliwia Wójcik, Gabriela Kuczma, Miłosz Styś, Kuba Oleniacz
Kolejne propozycje nabierają kształtu. Jak dołożymy do tego mechanizmy z
zestawów Lego WEDO 2.0 będzie się działo.
Pojawił się pomysł dołączenia klocków z domowych zasobów.Po
uzgodnieniach z Rodzicami, ustaliliśmy, że te dzieci, które zechcą mogą
przynieść swoje klocki urozmaicając tym samym nasze budowle.
!!! SERDECZNIE DZIĘKUJEMY RODZICOM ZA WSPARCIE !!!
6 ||
Uruchamiamy naszą wyobraźnię i rozpoczynamy WIELKĄ BUDOWĘ…
Czas na BURZĘ MÓZGÓW.
Grupy rozpoczęły twórcze budowanie.
Powstają bardzo ciekawe propozycje. Kuba zaproponował siedzibę Straży
Pożarnej, w której będą odbywać się ćwiczenia ratownicze. W całym
budynku rozstawił "ogniste punkty" ijego ekipa
będzie trenowała gaszenie pożaru.
BRAWO...
Strażacy cieszą się największym zaufaniem w
każdym zakątku świata. Zwłaszcza dzisiaj - kiedy klimat się zmienia i mamy
do czynienia z gwałtownymi anomaliami pogodowymi. W naszym MIEŚCIE
PRZYSZŁOŚCI, nie może zabraknąć grup ratowniczych.
Tworzymy kolejne konstrukcje z wykorzystaniem zestawów Lego WEDO 2.0.
Tym razem jest to ROBOCIK, który nas widzi ireaguje
dźwiękiem oraz
kolorami sygnalizując kontakt z nami. To bardzo ciekawe rozwiązanie
postaramy się wykorzystać projektując budowle przyszłości. Czujnik RUCHU
świetnie sprawdzi się uruchamiając silnik.
Jak będzie nazywała się nasza drużyna? Jaki kolor będzie nas
charakteryzował? A może zaprojektujemy koszulki wkolorze
drużyny, aby wyróżniać się względem innych zespołów?
Te pytania postawiliśmy przed sobą podczas
kolejnych zajęć.
Wspólnie z koleżankami i kolegami z zespołu
wybraliśmy KOLOR koszulek, który będzie charakteryzował nasz TEAM. Każdy w
swoim NOTATNIKU INŻYNIERA zapisał również rozmiar koszulki. Było
przy tym wiele zabawy, bo rozmiar znajduje się na metce wszytej z tyłu kołnierza
naszych sweterków i bluzeczek. Musieliśmy nawzajem sobie pomagać, a zapisać
właściwy rozmiar.
Największy problem stanowi wymyślenie nazwy.
Ponieważ podczas zajęć nie było wszystkich członków zespołu, odłożyliśmy wybór
nazwy na kolejne nasze spotkanie.
Wspólnie rozpoczęliśmy również zastanawiać się
nad naszą pierwszą konstrukcją. Ponieważ uczestniczymy w zajęciach zrobotyki,
wykorzystamy do naszych budowli mechanizmy z zestawów WeDo 2.0.
Każdy członek zespołu założył sobie INDYWIDUALNY NOTATNIK INŻYNIERA.
Będzie w nim zapisywał swoje pomysły przy realizacji projektu.
Pierwsze zapisy w NOTATNIKU rozpoczęliśmy od namalowania okładki
według własnego pomysłu. Propozycje, które padały ze strony dzieciaków były
bardzo zaskakujące. W wielu dominowały przede wszystkim roboty.
Czy taka będzie nasza przyszłość? Czy czeka nas pełna automatyka? Czy roboty
zastąpią większość wykonywanych przez nas czynności?
To tylko niektóre z pytań jakie postawiliśmy przed sobą podczas tych
zajęć.
Dotarła do nas bardzo WAŻNA PRZESYŁKA. Zestaw klocków, który jest
specjalnie dedykowany do budowy konstrukcji wramach
tegorocznego wyzwania.
Wszystkie zespoły ochoczo ruszyły do
rozpakowywania paczki, a następnie przystąpiły do analizy zawartości każdego
pudełka. W każdym zestawie znajduje się 700 klocków, z których według
własnych pomysłów, każdy zespół zaproponuje swoje rozwiązanie MIASTA
PRZYSZŁOŚCI.
Mamy nadzieję, że nie zabraknie w nim
propozycji PROEKOLOGICZNYCH. Tak ważnych dla naszej wspólnej przyszłości.
Ruszyła kolejna edycja Międzynarodowego Konkursu
First LEGO League Junior. W tym roku jej tematem przewodnim jest Boomtown
BUILD, czyli Budowa Miasta Przyszłości.
W naszej szkole udział w tym projekcie zadeklarowali uczniowie klasy 4b,
pod opieką p. Wacława Bojarskiego - wychowawcy klasy.
Po konsultacjach z Rodzicami uczniów zgłosiliśmy cztery drużyny, licząc,
że zostaną one zakwalifikowane do udziału wFINALE wWarszawie.
Udało się. Wszystkie cztery ekipy będą przygotowywały wystawowe projekty,
które 21 marca 2020 r., zaprezentujemy wśród 10najlepszych
drużyn z całej Polski.
Oto składy naszych drużyn:
sp8-team1:
Lena Dziewińska, Magdalena Szymulańska, Nikola Poznańska, Iga Krynicka, Jakub
Rycyk - numer rejestracyjny 3209