ĆWICZENIA INFORMATYCZNE
|
Gimnazjum nr 2 im. Królowej Zofii
w Sanoku
|
|
Materiały dydaktyczne zawarte na tej stronie
zapisane są w popularny formatach plików: *.doc, *.xls, *.ppt, *.mdb, *.htm,
*.pdf
Jest to zbiór przykładowych ćwiczeń
realizowanych na zajęciach informatyki w klasach I - III i pozwalających
na opanowanie podstawowych umiejętności informatycznych w zakresie:
- podstawowych usług sieci internet,
- edycji tekstu,
- arkusza kalulacyjnego,
- prezentacji multimedialnej,
- bazy danych,
- budowy stron internetowych.
Wacław Bojarski
nauczyciel informatyki i techniki |
|
WZÓR Zeszytu Elektronicznego |
MATERIAŁY
SZKOLENIOWE dla klasy 1 |
USŁUGI INTERNETOWE -
poczta elektroniczna |
ćwiczenie 01 - zakładamy konto pocztowe w serwisie GOOGLE |
ćwiczenie 02 - konfiguracja konta i
ustawianie autopodpisu |
ćwiczenie 03 - list zwykły i list formatowany - porównanie
|
ćwiczenie 04 - wysyłanie zwykłych listów z złącznikami |
ćwiczenie 05 - wysyłanie
formatowanych listów z złącznikami |
EDYCJA TEKSTU w edytorze MsWord |
ćwiczenie 01 - formatowanie znaku i akapitu - wersja robocza |
ćwiczenie 01 - formatowanie znaku i akapitu - wersja finalna |
ćwiczenie 02 - formatowanie znaku i akapitu |
ćwiczenie 03 - wstawianie i formatowanie list numerowanych i punktowanych |
ćwiczenie 04 - wstawianie i formatowanie tabel |
ćwiczenie 05 - wstawianie i formatowanie obiektów graficznych |
|
|
MATERIAŁY
SZKOLENIOWE dla klasy 2 |
USŁUGI INTERNETOWE -
poczta elektroniczna |
ćwiczenie 01 - wysyłanie
formatowanych listów z złącznikami |
ARKUSZ KALKULACYJNY w edytorze MsExcel |
|
ćwiczenie 02 - formatowanie komórek - zadanie domowe |
ćwiczenie 03 - formuły i łącza komórek |
ćwiczenie 04 - stosowanie odwołań - adresowania komórek |
ćwiczenie 05 - wstawianie i formatowanie wykresów |
PODSTAWY PROGRAMOWANIA
w środowisku Baltie |
ćwiczenie 01 - budujemy i czarujemy sceny - wprowadzenie |
ćwiczenie 02 - budujemy i czarujemy sceny |
ćwiczenie 03 - podstawowe polecenia programowania |
ćwiczenie 04 - podstawowe polecenia programowania |
ćwiczenie 04a - podstawowe polecenia programowania |
ćwiczenie 05 - LOGOWANIE do platformy konkursowej Baltie.NET |
|
ćwiczenie 07a - zadanie domowe - platform konkursowa Baltie.NET |
ćwiczenie 07b - analiza zadania - platform konkursowa Baltie.NET |
ćwiczenie 08 - literał (tekst) oraz współrzędne elementów |
|
ćwiczenie 10 - platform konkursowa Baltie.NET |
|
|
|
MATERIAŁY
SZKOLENIOWE dla klasy 3 |
USŁUGI INTERNETOWE -
poczta elektroniczna |
ćwiczenie 01 - wysyłanie
formatowanych listów z złącznikami |
PROJEKTOWANIE STRON
INTERNETOWYCH - podstawy |
ćwiczenie 01 -
zakładanie konta www |
ćwiczenie 02 -
zakładanie konta www - plik startowy |
ćwiczenie 03
- zarządzanie PANELEM WWW - plik startowy - znaczniki HTML |
ćwiczenie 04
- zarządzanie PANELEM WWW - plik startowy - znaczniki HTML |
ćwiczenie 05
- struktura dokumentu - plik startowy |
ćwiczenie 06
- struktura dokumentu - plik startowy |
|
PROJEKTOWANIE STRON
INTERNETOWYCH w edytorze FrontPage |
|
|
PREZENTACJA
MULTIMEDIALNA w edytorze MsPowerPoint |
ćwiczenie 01 - obiekty na slajdach - pole tekstowe |
ćwiczenie 02 - obiekty na slajdach - tabele i wykresy |
|
|
MATERIAŁY
DODATKOWE dla klasy 1 - 2 - 3 |
PODSTAWY KODOWANIA w
edytorze Scratch |
|
Studio kodowania |
projekt edukacyjny - GODZINA KODOWANIA |
edytor Scratch - wersja on-line |
PROGRAMOWANIE w
środowisku Baltie |
strona programu Baltie |
wersja programu BALTIE 3.0 - bez licencji - za darmo
(format pliku *.zip) |
serwer publikowania i kontroli ćwiczeń oraz różnych konkursów |
OBSŁUGA KOMPUTERA -
klawiatura |
ćwiczenie 01 - umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze |
ćwiczenie 02 - umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze |
ćwiczenie 03 - umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze |
|
|
|