Dzień pierwszy
 11.05.2011 r.

Drugiego dnia wycieczki z samego rana wszyscy wyspani i pełni energii udaliśmy się na śniadanie. Najedzeni i zadowoleni  wyjechaliśmy do Warszawy. Na początku tego emocjonującego dnia zwiedziliśmy Teatr Narodowy. Podzieleni na dwie grupy odwiedziliśmy wiele interesujących zakątków teatru. Jednym z ciekawych miejsc w teatrze, które odwiedziliśmy była pracownia krawiecka, gdzie Panie krawcowe własnoręcznie szyły wszystkie kostiumy i dodatki. Po obejrzeniu pracowni jedna z Pań zaprowadziła nas do sali, gdzie było ponad 5000 tys. różnych kreacji. Dziewczyny z naszej szkoły niechętnie opuściły tą wielką garderobę, ale nie miały wyboru. Gdy obydwie grupy skończyły zwiedzanie  trafiliśmy na scenę główną, gdzie mieliśmy okazje obejrzenia przegotowania do premiery „Romeo  i Julia”. Wszystkie dekoracje i elementy scenografii były godne podziwu, podobnie jak organizacja. Następnie udaliśmy się na widownie, gdzie mieliśmy możliwość obejrzenia próby. Wszyscy w ciszy i spokoju obejrzeli fragment spektaklu. Zaraz po wyjściu z Teatru spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził Nas po wspaniałych zabytkach  Warszawy. Jednym z najciekawszych  miejsc, które zwiedziliśmy był Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego na, którym odbywały się obchody  rocznicy śmierci Naczelnika Państwa Polskiego. Odwiedziliśmy także: Stare Miasto, Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza, Bramę Uniwersytetu Warszawskiego i wiele innych…

Ostatnią atrakcją w towarzystwie przewodnika był przejazd metrem. Kolejnym wyczekiwanym przez uczniów punktem wycieczki był pobyt w Złotych Tarasach, gdzie każdy mógł znaleźć coś dla siebie w ponad 5000 tys. sklepach, podczas dwugodzinnego czasu wolnego.

Wszyscy zadowoleni z pobytu w galerii, pojechaliśmy do ostatniej atrakcji w drugim dniu jakim było Muzeum Powstania Warszawskiego. Zwiedzanie muzeum rozpoczęliśmy od spotkania z  bardzo miłą  Panią przewodnik, która uzupełniała nasze wiadomości wciągającym opowiadaniem na temat wszystkich ciekawych elementów muzeum. Podczas zwiedzania obejrzeliśmy krótki filmik w mini kinie 3D pt. „Miasto Ruin”. Najwięcej euforii przysporzyły kanały, gdzie każdy chętny mógł odczuć jak podczas powstania przemieszczali się żołnierze. Zwiedzenie muzeum było bardzo ważnym punktem wycieczki, ponieważ mogliśmy zobaczyć wiele ciekawych i przydatnych elementów takich jak broń, wyposażenie, a także poszerzyć naszą wiedzę na temat Powstania Warszawskiego.

Następnie wszyscy wyczerpani, ale pełni optymizmu wyjechaliśmy do Serocka. Na miejscu czekała na nas pyszna  obiadokolacja podczas, której wszyscy wymieniali wrażenia z drugiego dnia wycieczki. Po zjedzeniu wszyscy udali się do swoich domków, by tam odpocząć i nabrać sił na dalszą rozrywkę w swoich grupkach.