Dzień drugi

W drugim dniu wycieczki mieliśmy bardzo napięty harmonogram zajęć. To właśnie dzisiaj mieliśmy poznać najważniejsze zabytki Warszawy... Ciekawie zapowiadała się szczególnie wizyta w sejmie... 7:30 - śniadanie (dosyć smaczne :) 8:05 - wyjazd z Wesołej - kierujemy się w stronę Sejmu RP na ulicę Wiejską 8:50 - ach te warszawskie korki :( po raz kolejny dały nam się we znaki. Wszystko wskazuje na to, że nie zdążymy na godzinę 9:00 do Sejmu.. Trudno, troszkę się spóźnimy... 9:20 - dojazd na Wiejską – zwiedzanie Sejmu RP... 10:20 - spotkanie z przewodnikiem przy pomniku Armii Krajowej – zwiedzanie najważniejszych zabytków i najbardziej znanych miejsc w Warszawie: stadion Legii Warszawa - zaparkowaliśmy obok sklepu z pamiątkami, gdzie co niektórzy zakupili różne gadżety i pamiątki związane z tym warszawskim klubem piłkarskim. Niestety, nie udało nam się wejść na stadion – w tym dniu o godzinie 19:00 było rozgrywane ligowe spotkanie pomiędzy Legią i Widzewem Łódź (tak na marginesie Legia wygrała 6:0) Park Łazienkowski – to jeden z najpiękniejszych zespołów ogrodowo – parkowych w Europie. Na jego terenie znajduje się też Ogród Botaniczny i Obserwatorium Astronomiczne Polskiej Akademii Nauk. Z bardziej znanych zabytków można zobaczyć PAŁACYK NA WODZIE, TEATR NA WYSPIE, STARĄ POMARAŃCZARNIĘ i GALERIĘ NARODOWĄ. Lonisko OKĘCIE -zwiedzaliśmy również międzynarodowy port lotniczy w Warszawie. METRO – przejechaliśmy kilka stacji warszawskiego metra... ZAMEK KRÓLEWSKI – dawna rezydencja królewska, także siedziba najwyższych władz państwa – sejmu oraz licznych urzędów koronnych. Pomnik historii i sztuki polskiej. Usytuowany na lewym brzegu na terenie dawnego grodu książęcego (XIII-XIV w.)... 18:30 - powrót do ośrodka w Wesołej... 19:00 - obiadokolacja i czas wolny.